Playstation Games:
PS4-Games


PSVITA-Games
Kde nakupovat?

bestof_ps3_300x300

v_kos_275x128

Pravidelné slevy her na PS3 i ostatní platformy!

Recenze Heavy Rain

01.08.2011 13:36

Pohotovému a bezmyšlenkovému mačkání tlačítek, která vám vyskočí na obrazovce, se říká Quick Time Events. Pro některé se jedná o nenáviděnou součást některých novějších her, jiným je to fuk. Ale najde se jen málo hráčů, které zběsilé datlování do křížku, nadchne....

A jak tedy dopadla hra, která je skoro celá založená právě na QTE? Hra, kterou nelze prohrát? A kde prý příběh sami vytváříte?

Heavy Rain staví na velice silném a kvalitním příběhu. To je pro psaní recenze trošku problém, protože většina hráčů si jej chce nechat jako překvapení. I mě osobně hra tolik nebaví, když vím co se stane, nebo jak hra skončí.
Na začátku se zaměřím na tuto nejdůležitější část. Vynechám ale všechny důležité informace nebo rozuzlení. Dozvíte se něco málo o hlavních postavách a celkovém pojetí příběhu.

V průběhu hry budete hrát za čtyři hlavní postavy. Architekt Ethan Mars přišel o syna a skončil jako troska. O dva roky později se jeho druhý syn stal obětí Origami killera. Ethan je odhodlaný udělat cokoliv pro jeho záchranu.
Další hlavní postavou je novinářka Madison Paige, která vytuší že by z tohoto případu mohl být dobrý článek a začne v něm vrtat.
Jelikož Origami killer úspěšně vraždí už několik let a policie jej stále není schopná chytit, FBI pošle na pomoc mladého agenta Normana Jaydena, třetí hlavní postavu, jehož high-tech vybavení by záviděl i James Bond.
Čtvrtá, nikoliv však nejméně významná postava, je Scott Shelby, soukromé očko najaté rodinami obětí, aby dopadl vraha.

Příběh má sice trošku pomalejší začátek. Díky tomu se ale stihnete aspoň lépe seznámit s postavami. Zhruba v půlce ale nabere skvělé tempo a končí... no uvidíte... ;)
Rozhodně se jedná o jeden z nejlepších psyho-thrillerů, jaký jsem viděl a i celkově si troufám říct, že se jedná o jednu z nejlepších her na PS3 co jsem kdy hrál.
Po celou dobu si nejste jistí, kdo je vrah, i když stále podezříváte několik postav. Finální rozřešení je překvapivé. Vše je velice dobře promyšlené. Motiv k vraždám, jejich provedení, i jakou roli hrají origami a hustý déšť.

Přirovnat, hratelnost nebo ovládání Heavy Rainu, k čemukolic jinému je celkem problém. Často musíte mačkat tlačítka tak, jak vyskakují na obrazovce (jako například u God of War). I tak je tu ale několik změn. Ve hře je několik druhů mačkacích sekvencí a ne všechny jsou časově omezeny. V některých musíte prostě mačkat tlačítka která vám postupně vyskakují na obrazovce a musíte to stihnout za určitou dobu. Jindy zase musíte postupně zmáčknout a držet několik tlačítek naráz, nebo průběžně pouštět určitá tlačítka a mačkat jiná, zatím co 2 další třeba stále ještě držíte. Rozložení tlačítek v sekvenci odpovídá obtížnosti dané situace. V některých náročnějších situacích se staně že si pořádně zamotáte i pět prstů najednou. Jindy zase musíte dělat pomalé opratrné pohyby pravou páčkou. Do mnoha akcí je také zahrnuto i používání pohybového senzoru v ovladači. Takže třepání a klepání celým Dualshockem je v Heavy Rain denním chlebem.

Rozdíl mezi Heavy Rainem a ostatními hrami s mačkacími sekvencemi je v tom, že když je zkazíte, nic vážného se nestane. Časově neomezené sekvence můžete zopakovat a ty časově omezené vyvolají vždy jinou reakci (pokud tlačítko zmáčknete a pokud ne). Nikdy se ale nedočkáte černé obrazovky a nutnosti nahrát starší pozici. Hra dění buď sama navede do plánovaných kolejí, nebo přizpůsobí budoucí dění podle vaší chyby. Pokud tedy některá z vašich postav zemře, hra nekončí, ale pokračuje dál k jinému plnohodnotnému konci.

A to je na hře to nejlepší. Podle toho jak se během hry rozhodujete a (ne)zvládáte některé mačkací sekvence, se tvoří konce hry, kterých je hodně. Já osobně jsem hru dohrál 4x a pokaždé s jiným koncem. Počet možných kombinací je neuvěřitelný a ve hrách revoluční. Ve většině případů spolu na konci všechny postavy spolupracují. Takže se nejedná o laciný trik, kdy se závěr poskládá z několika nesouvisejících animací.

Herní doba se pohybuje mezi 8 až 10 hodinami, podle toho kolik postav zemře. Dění si většinou jde svým vlastním tempem, takže Heavy Rain nedohrajete ani o moc rychleji, ani pomaleji.
Grafika je podle mého názuöru velice povedená, stejně jako animace a mimika postav.

Verdikt: Heavy Rain je velice zajímavý a originální. Má opravdu skvěle propracovaný a napínavý příběh, mnoho různých konců a filmové zpracování. Ovládání by mohlo být lepší (přesněji chození). Pokud máte rádi hry stavějící na příběhu, neváhejte. Podmínkou je ale dobrá znalost angličtiny. Podle mě je tato hra velice originální a zábavná.

9/10

 

Oficiální stránky hry

 

 

 

 

      

Copyright © 2015 Mety Design | Mapa webu